jag är KÄR!!!

Sitter här i Umeå och kan inte riktigt sova än kände att jag behöver skriva av mig..... Vegge och tinku har gått å lagt sig å stefan jobbar... Eitre har också lagt sig han har överarbetat nosen i dag när vi var på marknad i vännes(sorry om jag stavar fel) vi var och hällsade på tinku.... Först så åt vi frukost med stefan efter han sovit ett tag efter jobbbet sen gjorde jag å vegge oss i ordning i snigel takt det är könt att inte stressa.....
Så vi kom i väg vid 13 tiden det var så fint väder också helt vins stilla å solen kom å gick igen....När vi väl kom till markanden var det en aning svårt att hitta indierna, det var inte svårt att hitta indier men de var lite svårt att hitta våran indier men till slut såg jag hans bil så då förstog jag att han var i närheten.....

Så vi var där ett tag å satt å tittade sen gick tinku å vegge å deci runt å tittade på folk medans jag stannade kvar...
Senare kom det förbi ett par med en lång hårig dvärgtax dom hade en hande(en fet hane) men den hade sina orsaker till det den hade varit fin i kroppen tills dom var tvungna att sterilisera den pga prostata problem å då hade han börjat lägga på sig tydligen är det vanligt fick jag veta....
Deci sa till den på skarpen men efter ett tag så hämtade jag Eitre såp han fick däga hej det gick bra men hanen var lite hund rädd så han drog sig undan efter ett tag.....
Det var så kul att träffa dom mitt rmot tinkus kläder stog det några som sålde hund saker.
Jag hittade ett halspand till Eitre som han kunde använda på vintern men vegge a att dom är varma men blir snabt blöta pluss att hon kan sy en om jag vill ha en så jag köpte inget(har ändå inge pengar till det).

Ja jag måste berätta om bilresan ner hit också....
Vi fick fint väder iallafall typiskt just när vi höll på att packa å skulle åka så blev det tillräckligt fint för att vi skulle kunna sitta ute på baksidan... men men min vanliga otur.
När vi väl komit i väg och hunnit köra till konsum och skulle handla dricka så kom fröken smartboll på att hon glömr börssen i stugan.... inte så smart så de var bara att köra tillbaka till stugan å hämta plånkan.. vi stoppade en del saker i handsfacket så förhoppningsvis så glömer vi inte att vi stoppat dom där ha ha ha det skulle vara typiskt oss...
Men sen bar det i väg tillbaka till konsum å sen vidare mot Umeå.
Vi stannade i lule på storheden vi var på djurmagazinet å köpte class(vovve mat) å på parkeringen höll vi på att gå förbi en kvinna som höll i en valp å vegge såg att det var en spräcklig tax.  Så medans vegge lämnade maten i bilen så gick jag fram å frågade om jag fick hällsa det skulle jag inte gjort för jag blev så kääääär. Sen visade sig att jag å vegge hade varit inne på deras uppfödar sida eller hemsida eller vad det nu heter....
JAG HAR allting klart för en valp förutom pengar..... Jag har hund grejer en plats att bo på i början så det är lätt att kuta in å ut.......å det bässata av allt jag har hur mycket kärlek att ge som hellst... S om sagt jag behöber pengar hjälp mig.... hahahah Det är en extremt tur att det är gratis att drömma.

Sen efter vi mött taxen kände vi oss hungriga så vi pkte till korvgubben å köpte mat det var en aning creepy för deras drive by eller vad det nu heter var inte helt genom tänkt...
När dom fått mat å skulle köra i väg så körde dom jätte nära vart man hämtar mat å vart man sitter å äter å de var flera lösa ungar där dom som var mässt kollade var nog Eitre och Deci eftersom dom var kopplade å Deci var uppe i famnen ungarna sprang hejvilt. Så vi åt å sen åkte vi vidare. När vi närmade oss Umeå så ringde Tinku å bad oss möta oss på Ghandi underbar indisk resturange men tyvär så har dom bytt lokal sen sist jag var hör å den nya lokalen är inte lika mysig men man slipper den där extremt korkade trppan dom hade.....
Både i går och i dag när vi kört omkring här i umeå så har jag hafte n sån tillbaka längtan så det är något otroligt det skulle vara så underbart att komma hit lite oftare eller till och med flytta tillbaka men jag är ärdd att flyttar jag igen så kommer jag få kiruna längtan å flytta hem igen.... men jag vet inte ush jag är så velig.....
men det jkommer säkert en dag då jag känner att jag är färdig med kiruna när nu den dagen kommer å känns extrem....
jag har redan haft flera sånna dagar men inte tillräckligt strka verjar det som men men...
Ne de är en dag i morgon också antar jag och i morgon åker vi tillbaka till stugan så de är bässt att sova lite så jag är mindre jävlig i morgon hmm om de nu funkar eller de kankse är en del av min personlighet att vara odrädlig he he
Natt natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0