Älskar, älskar inte gud älskar mig tydligen

I måndags när jag var på stan så var jag och handlade på ica.
Men så såg jag en person som jag inte ville prata med så jag försökte gämma mig men permmo är ganska synlig så det gick inte så bra.
Personen jag gömde mig för en av kirunas prästinna....
Hon är as jobbig Jag mötte henne första gången när hon handlade kläder hos Goa trend när jag var på torget å jobbade hos dom......
Men hom högg klorna i mig eftersom jag är rörelse hindrad och har värk varje dag.
Tanten måsste vara lätt över 60 år men jag är inte säker.
Varje gång hon ser mig så ropar hon hej eller försöker få mig att stanna, jag antar att hon vet att jag inte är medlem i svenska kyrkan. Å det var ingen skillnad den här gången.

Inne på ica kan jag inte köra huller om buller å hit och dit....ibland finns det tyvär folk därinne som är ointeligentare än renar på vägen.
Men Iallafall hon ropade hej och jag forsatte små röra mig framåt så hon tåg några språng steg å var framme hos mig och frågade
Hur mår du?
Jo tack det är upp å ner å ner och upp, men värken är det jobbigt sa jag snabbt och försökte visa att jag var tvungen att åka.
Hur mår din familj?
Bra antar jag fick jag till svar och kände mig liten under hennes dömmande blick. (jusst ja hon är en kyrkans kvinna hon dömmer inte....
Ja men jag ska be för dig
ööö tack men då för du och gud jobbar övertid för det krävs mycke böne tid.
Ja men det gör inget gud har inget annat för sig iallafall.
Jaha men be till medecin guden i stället att han gör medecinen starkare i stället.
Ja det var en bra ide det ska jag.
Så hamnade jag uder blicken du är inte riktigt frisk, nemen herregud hur har hon räknar ut det???.
Ne men jag ska be för dig
jaha gör det då och gud kommer lyssna FÖR HAN ÄLSKAR DIG MER ÄN MIG.. FÖR DU LEVER MED SMÄRTA DET GÖR INTE JAG.....
Jaha öööö jag måsste åka hejdå.

Kontentan av det här är inte att jag vill klanka ner på nån tro på gud... Absolut inte....
Det jag störde mig på var att hon sa att gud älskar mig mer får att jag lider av smärta...
Så jag tolkar det som att gud älskar mer dom människorna som lider och har ont.
Men borde han där uppe älskar alla lika mycket oavsett om dom är friska eller sjuka????
Svarta eller vita eller bruna eller röda eller gula eller prickiga(dom med svår akne...ler)
Det där kommer störa mig länge fasst jag inte är troende inom någon religion.... eller sekt föör den delen..

Jag vet inte om jag tänker fel nu, men jag är glad att jag inte är kristen för jag vill inte be eller tro på en gud som kräver smärta för att 'lska någon. jag vill inte tro på eller tillhöra en elak gud jag vill absolut inte.vilseldeas på det sättet.
Jag får så ofta höra gud är god han är förlåtande och allsmäktig bla bla osv jag minns inte allt nu.
Men det gör mig så ledssen att höra så tänk om han inte är god å förlåtande å allt det där???


Men nu över till annat ...
jag har fått min förssta komentar jag ör överlycklig.
Tack Maria å busan för det taxen tackar också.....

MIn bässta kompis mommo dog i dag.
JAg önskar jag kunde vara där och hålla henne sällskap....
Även om jag inte kan trösta henne så önskar jag att jag kunnat det.
Hon hade canser och dom fick en aning problem med medecineringen och fick öka doserna.
Men nu behöver hon inte lida något mer.
Jag hoppas hon får vila i ro.
Jag tänker på min vänns syskon och är med dom.
Även hennes mamma.

Undra om v sover för hon rör sig inte.
Det var hon som skulle laga maten i dag för jag har en ushlig sag.
Den började i natt jag var tvungen att ta en akut tablett (oxynorm)
JAg brukar inte sova så bra på dom.
När jag vaknade badade jag i svett även innan jag somnade...
När jag steg upp så åsg jag inget bara ljus framför ögonen lätt illamående och dålig balans.
Antar att det är blodtryckt som är för lågt igen.
Så jag tar det nog lungt i dag....
Ska nu gå över till musik och tv bloggen.
Jag håller på att skriva om serien ncis...

Jeeej v lever och är vaken.......haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0