V51

Senaste veckorna har jag fått höra att jag är knäpp ha ha men jag har också inspirerat andra( nå iallafall 1 person) att jul pynta och för mig handlar det inte om att slänga upp jul sakerna.
Jag pyntar lite nu å då när jag orkar å när jag känner för det.
Jag vågar inte ens tänka hur mycke pengar det gott åt till att göpa snören glitter å jul kulor.
Jag har tagit tv rummet å hallen så nu är de sovrummet å köket kvar.
Men det jävliga är att jag måsste städa å alla som känner mig vet ju hur bra jag är på det.....
Jag tänkte jag ska visa lite bilder av det som blivit klart
Men de kommer senare.

Jag är så glad  Eitre har börjat tycka om sitt underställ verkar det som. Det kan bero på att jag håller på å dummar mig när jag ska ta på honom det å sen när vi tar av den. Antingen sjunger jag(gud borde inte tillåta mig göra det) enligt eitre eller så gör jag grimarser.... Det kommer nån bild på det cokså.

I går hade jag läkar tid också var det dags för andra dosen av injektionen mot mann influencan, förlåt förlåt jag menar ju svin influencan...:).
Jag hade sån tur att jag fick ta den samma dag som jag hade läkar tid.
Det känns konstigt att gå till en läkare som ser ut att vara lika gammal som en själv.
Jag tror jag föredrar läkare som är gammla igamet, men samtidigt så behövs det nya unga nyfikna läkare.
Som jag misstänkte så var blod trycket nere i skorna. Så där har vi förklaringen till att det känns som att jag ska ramla i hop för varje steg jag tar. Men såret var inte infekterat så pencelinet tog vart det skulle.
Så nu harjag mailat min stött pelare å skydds ängel på ortopeden i gällivare för en undersökning å nya skor.
Sen tod dom lever prover å blod socker å sånt.
Så får se om de visar nånting.

När jag lärt mig hur man gör länkar här på bloggen så ska jag ge er länken toll min systers blogg. Hon hade lagt upp en sån underbar indisk låt. Den fick mig nässtan att börja gråta me jag började drömma om Indien å kärlek å respekt å vördnad.

Jag pratade med min Fmmo i dag.
Det gör så ont att prata med henne i bland för hon är så sjuk å har så ont.
Jag känner mig så kraftlös när jag inte kan lindra det för henne för det är hon värd.
Hon har varit mycke mer som mamma än en fammo i flera år å hon äger mitt hjärta.
Men en sak var så underbart att höra hennes tjejer med 4 ben å svand Jill och Kim mår jätte bra.
Dom har en lekhage utanför.
Nu om Kiruna komun håller vad dom lovat så sänks färdtjänsten efter nyår.
Då kan jag åka ner till henne å hällsa på.
Men jag vet att hon inte sitter ensam med vovvarna på julafton.

Hej nu har det gårr 2 eller 3 dagar sen jag skrev det som är skrivet över det här...
I fredags när jag skulle ladda upp bilder å skriva mer så somnade jag på soffan.
Såjag låg i ett hörn i hop rullad så Eitre hade hela soffan för sig själv...ler
Jag har varit vovve vakt till det underbara vovve winnberg gänget  3 mornar i rad, å bådde jag å Eitre njöt i stora drag av det.
Nu sitter jag å lyssnar musik på Spotify. Justnu spelas den underbara låten chava chava från Bollywood filen Kabhi kushi Gham.

I går var en en dag med full fart. Kanske inte för många människor men för en camilla människa som jag så var det det.
Jag steg upp 20 över 7 på morgonen å var å handlade med mamma å mommo på Ica singnalen(undra varför den heter det) så om ni vet varför så svara gärna.
Sen var vi på ÖB och på stan å fikade å var på apoteket sen hämtade vi min kusin Stig.
Sen nån timme senare hämta V å mr singh mig. Jag åkte därifrån  vid 24:00

Då fick jag en glad nyhet att Kiruna komun har sänkt färdtjänsten.
Förut kostade en resa inom stan 49kr.
Nu hade dom sänkt med 14kr.
Jag för min del som är mer eller mindre beroende av färtdtjänst hade velat att dom sänker den mer.
Som man säger "många bäckar små blir till slut en står Å"
Så när man lever på bidrag så har man inte mycke pengar å speciellt inte för ft resor.
Så jag har en enorm tur som har Mommo, min bror Robert, Min bästaste syster V, å min fin fina vänn Hanna, som har bil å körkort. Tack alla ni underbara människor som hjälper mig. Det finns inte ord nog att förklara hut glad å tacksam jag är överatt ni finns:)

I dag när jag vaknade var jag boll igen. Händerna kunde jag knappt röra samma med fötter å ansikte. Men nu kan jag använda fingrarna igen.
Men nu mina älskade läsare Ska jag visa lite bilder å med det önskar jag GOD_JUL å grått nytt år

Först bilder från tv rummet:


Här är min Tomte gumma på min tv. Bara så att ni vet det är inte smart att ha den på en tv.


Här är min Tomte.Han å jag är ganska lika för han hade brytit foten på vägen hem från afären så jag gippasade honom med tejp.


Tv hyllan såg så ledssen ut. Så jag tog Glitter å julgrans kulor å klädde den bäst jag kunde.( jag vet att jag har en stökig hylla...:)) men de är organiserat kaos.


Här är ena delen av mitt fönster Med Min Ortopedi tomte ljus tomte Hatt tomte å ängel.


Här är den andra sidan av fönstret Jag tycker personligen att jag har klarat de ganska så bra...:)


Så ser det ut i dörren å så pyntade jag garderobs dörren också...


Vägen in till köket.....

Å nu tycker jag vi tar lite Eitre å vovve bilder:

.
I bland undrar jag vems säng det är min eller taxens.......


Undra om de ser så där skönt ut när jag lyckas sova


Vad gör man om man inte har ett täcke å är en tax. Jo man tar madrassen till täcke......


Kn alla vara tysta innan jag skriker.!


Jag är ju så söt. Älska mig alla människor.

.
Eitre i sitt nya underställ






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0