I går, i dag å alla andra dagar........

JAha så var det Lördag å det var en fin dag nå iallafall när det gäller vädret och det messta andra. Men jag träffade ett svart mål. Jag kallar henne ankan för hon går å beter sig som en.
Jag tycker inte om att avsky folk å det är väldigt få folk som jag avskyr tack å lov. Jag tycker inte om att ödsla tid med sånt.
Men när det gäller henne så går det inte. Jag kan inte låta bli att avsky henne.
Hon är fjortis(den extrema sorten) inte när de gäller kläder å så men hennes sykiska sida. Hon tror att hon är bättre än alla andra å hon tror att hon får behandla folk precis som hon vill.
Hon tror det är häftigt att knulla runt häftigt att prata å lägga sig i sånt hon inte vet en susning om.....
Hon menade att jag misshandlar min hund eftersom jag inte stoppar kläder på honom och för att jag lämnar Eitre ensam 2-3 timmar per dag. Nå förut när jag hade ett liv gjorde jag det eftersom man inte få han hunden med sig på bibloteket.....
Men som jag sa till henne jag lämnar heldre min vovve så han får sova framför tv,n på sin favvo filt än att han ska sitta vett skrämd ute ensam mitt i stan.... Jag ska visa en bild när han ligger på sin favvo filt....
Hon försöker säga hur jag ska prata leva bemöta människor å hon är minst 6 år yngre än mig...
Hon är hanikappad menar hon, men inte ensligt mig. Ja hon har nån sorts hjärn skada som hon fick i födseln men hon kan gå prata tänka vara otrevlig och se saker helt på egen hand, med andra ord hon kan göra allt det ända som är kanske lite jobbigt det är att hon har lite inlärnings svårigheter. Men hon skyller allt på sin skada tex om hon inte får som hon vill, om hon klänger på folk eller är otrvlig., eller gå hem och in hos folk(det vill säga mig) utan att ringa eller ringa på dören.
Å det värsta av allt hennes mamma klemar bort henne...för det är ju så synd om henne......

Men i allafall i dag kom hon å köpte kläder av oss med hör å häpna hennes pojkvän.... Jag undvek henne till mr spjuver singh fick bus i ögonen å sa "men ska du inte hällsa på camilla?" ,tro mig han kommer få tillbaka för eller senare. Jag ska ta V till hjälp.
 Men jag kommer nog över det så småningom för hon bor tack å lov inte kvar här i Kiruna.
                                                            
                                                           Eitre på sin Indiska( ja den är från Indien) favvo filt.

Som sagt det har varit så fint väder nu i flera dagar så jag och Eitre har tagit vädret i akt å varit ute några timmar per dag. Nå dom dagar det varit varmt å lite vindar så inte jag å Taxen ligger båda 2 å flåsar på marken.
Folk blir så full i skratt när dom ser att Eiitre sitter i min famn i permobilen eller i korgen.
Vissa av dom stirrar efter oss och barnen skrattar och pekar. Jag som trodde att hundar ofta sitter å åker permobil.
Många brukar komma och säga till mig att det ser ut som att det är Eitres permobil när han sitter och vaktar den....
<vem vet det kanske är hans permobil och det är jag som får låna den på dagarna...he he he.
<men tanken var faktiskt att det var jag som fick den av hjälpmedelsförådet(Landstinget).
Jag har varit på väg nu flera gånger att jag ska ta bilder på permobilen och visa er min sötnos, men de kommer alltid någonting i mellan och så glömmer jag det. Men det är så typiskt mig som det kan bli.
Men om jag kanske gör det i kväll så kan jag stoppa upp bilderna i morgon.
Ni får ursäkta mig för mina alla stavfel å glömska av punkt och mellan slag mina händer lyder inte alltid mig.

I går ptatade jag med en kille jag inte pratat med på ett år eller ja förra sommaren. <han jobbar också på torget men med att visa nya kök. <han är epileptiker och det är så skönt att träffa folk som vet hur det är att leva med det. <han har gett mig många goda råd och ideer. <nå om de nu kommer fram att det var ett epelepsi anfall, men vi har inge bevis för det för alla mina EEG tester visade inget. Men tack för att jag fick prata med dig om det, du vet vem du är.

I går när jag och Eitre var vid kläderna så kom det ett Italienskt par som bilade runt i Sverige, Gubben var ganska lång å mage så de hette duga å hans fru var ganska lång smal å vacker, det var så kul att se dem för det syntes hur mycket dom älskar varandra och trivs i hop.. Gubben provade 2 byxor i den största storleken å sen när han kom tillbaka så utbrast han" this is for chines peapol!" Jag blev så full i skratt.
Sen stannade gubben och pratade med mig ett tag och han var så frågvis han frågade bland annat om rallar rosen.

Våran älskade Rallarros.

Ne nu ska jag göra nått annat som att gå ut med vovven så vi kan gå å sova sen...
Hde bra allihopen...
                                                                Natt natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0