kyla, nya mäbler i tanken å mera kyla

ok alla människor och mamma om du mu läser de här nån dag,nej de är inge testamente men om jag fryser u hjäl så kan de ju vara de..... ha ha ha

Ne jag pratade just med mamma i telefon. Vi pratade om att jag har typ ockerhyra)över tagen hyra för objektets skick) å de kan jag hålla med om men hur ska jag få Kirunabostäder att ta mig på allvar för sist jag ringde så blev jag inte tagen på allvar å jag kände att jag var inte vatten värld när jag pratade med dom och det gör mig ledssen att känna så. Så under tiden jag sitter å fryser så sitter jag å önskar mig nys möbler den längatan skyller jag på mr Singh efter att han köpte en ny underbar soffa. Men hans soffa är en bädd soffa å jag vill ha en icke bädd soffa tror jsg för jag tror det kan vara bättre för min än så existerande rygg.

Jag tänkte jag ska börja med tv rummet så jag ska visa lite bilder å så får ni kära läsare ge mig tips jaaaaaaaa gör de om ni hittar snygga soffar till bra pris kära läsare-
Här är soffan jag vill ha det är inte en bädd soffa

Den här soffan är från ikea en tygsoffa från serien Karlstad för serien tinku köpte från finns inte online.
Men jag tyckte om den här. å färgena finns ju att välja mellan men jag tyckte om den där gröna färgen.
Den kosstar med klädsel 8990kr så vad tycks?? eller behövs de en annan färg. de finns

Va jag alltid har önskat mig är en fåtölj men då är frågan  måste fåtäljen komma från samma serie som soffan och måste den då vara i samma färg?? vad tycker ni kära läsare och mamma. Men jag hittade ny flera fårtöljer som jag nu ska visa för er.


Här är en av fåtäljerna jag hittade i samma serie som soffan, det vill säga erien Karlstaf den här soffan talade till mig och det finns i samma färger som soffan om det nu skulle vara nödvänigt, men jag är lite osäker för att benen syns. Nässta kanditat till mitt tc rum är:
Här är den andra kanditaten men då måste man köpa tyg till den men grejen är den att det är lång klädsel som typ går ner i golvet å jag tänker på att jag städar ju så ofta..... not å så eitre lär ju inte bry sig om den men iallafall.jag ska visa smak prov på tyger till den om de finns.
Men som satg med min tur så gjorde inte det,så nu är frågan kan mamma hjälpa mig med att sy nånting till den eller ska jag bara glömma de??? för sjukhus möbler kommer inte i  min lägenhet om jag så får betalt för de.

En sak fattar jag inte med Ikea man kan köpa möbler online å de skickar dom men gardiner no no no.... Vad är lätast att skicka med post soffa/fåtölj eller gradiner jeeeeeeeej vi har en vinnare svaret är soffa/fåtölj.

Så hjälp mig nu snälla allihopen hur ska jag göra å en fråga till ska jag köpa en lite soffa å stoppa vid fönstret åss så taxen kan använda den eller hoppa ut på fönster bärdet från den eller de kanske räcker med en fåtölj till det.

Sen hittade jag ett underbart soffbort på www.suomisoffa.fi
Serien heter bombat å är lite grövre desingn som jag har förälskat mig i. den finns i 2 storlekar

Det är den större storleken å jag är så kär i det här bodet desingnen är underbar jag blir mer å mer försälskad ju mer jag tittar på den. ni ska få se det mindre bordet också

Här är den mindre av dom å avvad jag vill ha dom, den större kostar 179eouro å i kronor blir de 1836kr och den mindre kostar99eouro å i svenska kronor blir det 1015kr
Jag är så förälskad lika förälskad som jag var i min man.... om inte mer...tihi
Sen hittade jag ett tv bord som var smart också

Jag älskar den här också å så msart dom har gjort för kablarna också den kostar 149 eouro och i svensk valuta blir det 1528kr så nu blir det att äta nudlar i några år he he förd e kosstar nog att frakta också.
 så nu vet ni vad jag har i tankarna,

men nu om allt annat det är så otroligt kallat i vardagsrummet nu så jag håller på att få krupp å de blir ju inte bättre av att  jag vet att det kommer bli värre när de blir vinter vinter.

Det var skönt att prata med mamma i dag, de var avslappnande hon ska få komma hit åkolla några skaer åt mig.
Men jag har inte bara suttit å önskar jag har även beställt saker från halens betällde jag sängkläder jag önskat mig Jag blev så kär i dom, sen köpte jag
 de är de jag beställde från halens
sen beställde jag från ellos också

Det är 2 pack lakan för 178kr så de var ju bra, sen köpte jag också

Det har jag bestäält så nu behöver jag inga sängkläder...
jag har så mycke å skriva men nu måste jag sluta. AJg måste tvätta ansiktet å kollar klart hells kitchen.
Jag älskar er å saknar er ni vet vem ni är
pössssssssssssssssssss på er jag ska försöka skriva i morgon

Kommentarer
Postat av: Emma

Soffan var snygg, men jag hade inte velat ha den i mintgrönt. Fläckar och annat smuts syns ju direkt. Hade hellre tagit den i någon mörkfärg eftersom jag har hundar.

2009-10-08 @ 15:10:09
URL: http://emmawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0