1:a Advent å de bässta med julen.....

Ja ha nu så är de 1:a advent igen......
Ja då var de dags igen men jul ök å stök.
Men å andra sidan ök å lossers å nollor finns de väll året runt så.
Idag skulle jag på Konsum å köpa jul must men vad kom jeg hem med, jo micro mat, gräddfil, 2 julmust, paket snören,tejp,å jul grans kulor. Jag som inte ens har en julgran får se om jag skaffar en senare.
För första gången i verkligheten så har jag fått se en bil komma körandes med en riktig julgran fast knuten på taket. Ja men så där som man ser på tv å i filmer(som man också ser på tv).
Då kändes de som snart är de jul. De negativa med att växa upp de är att inse hur mycket julen kostar. Det ska vara jul pynt,julklappar å maten ska vi inte ens diskutera kostnaderna för.
Men så tänker man varje år,vilken tur att julen bara är en gång per år. Ja ja men de är väll sån man får stå ut med. Nu har jag börjat stoppa tråd i julorna men de går trägt  fattar inte varför jag envias med att börja med det i dag. Ja ja det är första advent men så vad då???
Men nu är iallafall sista maskinen i torktumlaren, den blir klar efter tvätt tiden är slut, men förhoppningsvis blir inte gtannars griniga på mig. Jag hade lite miss i planeringen i dag. men jag ska göra mitt bästa för att de inte upprepas.

Men nog kan de vara ganska mysigt med jul. Det är bra när mamma har julen he he gratis mat ler ne men de är inte bara det. Ända sen jag var liten har vi hållit i liv en egen liten tradition. Att jag alltid köper jul kläder. När jag var liten så var det min underbara farmor som sydde dom. men nu är de afärer som syr dom i stället men i år blir de nog inge nya kläder. Men jag hoppas de blir jul hos mamma i år tots manlig testosteron.
Men men Just ja jag har glömt att tända första ljuset. Men men så är de.

JAg behöver duracell batterier mina är totalt tomma känner jag å de hjälpte inte att äta heller jag är så otroligt trött. Dom mesta skulle nog kalla de otränad kropp å de kan jag nog hålla med om.
Det känns som hela jag har fått kortslutning. jag vill krypa i säng, men de får jag vänta med för madrassens överdrag är i torktummlaren, de ska bli intresant å se hur jag ska få i madrassen sen så om ni hör att någon hamnat på syket pga en madrass så är det jag.

ÅÅÅ just ja jag måste ta en bild på Eitre å hans underställ han är så söt i den å han verkar inte ha nått emot den heller... Jag hade ju kunnat ta bilden nu men då måste jag röra mig  å de känns inte som nån vidare i de just nu så vi tar de senare.

Å nu kom jag på en till sak som är roligt med jul helgerna å nyår. Det är att dom visar gammla filmer som inte är så komplicerade utan bara vanliga filmer.I dag visade dom Ensam hemma. Den filmen är ju så underbar. jag älskar ungen som spelar i filmen. man lär sig en massa av den filmen, typ att man ska inte ansky sin familj för då glömmer dom en när dom ska på semester osv. he he. Ne nu ska jag fortsätta trä tråd på jul kulorna jag hör av mig snart igen. Snart sitter jag å sover, hade bra alla männsikor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0